Wednesday, June 2, 2010

Selamat Tinggal Masa Builder Sdn. Bhd.



Selamat tinggal masa, mungkin ini adalah ungkapan sesuai buat masa kini... Setelah 1 tahun yg penuh dengan pembelajaran.... Setelah cukup Ilmu didada, aku telah membuat keputusan untuk meninggalkan masa builder.....

Mungkin ini juga jalan yang terbaik untuk aku jga keluarga aku.... bak kata orang2 lama.... rezeki anak tu.... pergi ja la.... jgn tolak rezeki.... hope ini adalah keputusan terbaik untuk aku...

Banyak kenangan manis di masa builder akan dijadikan kenangan yang terindah.... kuikuikui, (ada ka)....

Ok gambar dibawah nie antara staf2 masa builder....



Kisahnya bermula pada suatu hari, Salah seorang Staf Masa Builder (dalam opis tu dia sorang ja yg wat keje) dia telah melaporkan segala ketidakbaikan semua staf dalam opis tu kepada Head Of Department (HOD)..... so, aku pun x terlepas dari laporan dia.....

Lalu HOD aku memanggil aku dan menasihatkan aku agar mencari kerja lain..... ermm ok x per aku x der masalah.... aku pun memulakan pencarian kerja... kuikuikui...( sangkut la 2 - 3 company).... yg panggill interview 5 company, yg dpt offer 3 company..... besar gak market aku kat luar.....

so aku menghantar surat resign direct to my MD la.... sebab aku x nk deal ngan HOD aku.....
MD aku terkezut dengan surat tersebut....lalu dia meng inform HOD aku pasal perkara tersebot....

Dengan hairan dan peliknya, HOD aku cuba memujuk aku .....(pelik betul org tua nie, aritu suh aku cr keje lain.... sekarang suh aku stay.....) bukan ker kawan baik HOD report kata aku tak wat keje..... aku makin confius.....lalu MD.... pujuk aku, dia suh aku stay.....

Sekarang nie ada 2 Offer yg sedang menanti, aku terpaksa membuat pilihan antara GMMC di kamunting or, SPSB di shah alam..... Malam tu aku wat solat sunat istikarah, lalu dibuka pintu hati aku untuk gi ker SPSB Shah Alam.....yg mana offer nyer lebih hebat dr apa yg aku dpt skrg,

Kepada mamat yg plastik macam bagus kat opis aku tu.... semoga dia kekal bahagia di opis tu....
cukup2 la mengata org.... x baik..... Pengajara yg aku dapat kali nie.... walau apa pun keadaan jgn lupa kepada Allah S.W.T. rezeki ada di mana2 saja.... dan satu lagi, doa orang yang terainaya dimakbul Allah...

Ok salam sumer...


2 comments:

  1. Zindabar! Zindabar! May Allah Bless U wherever you go. Jangan lupa kawan kat Masa ni yek. Biarlah di "Plastik Cam Bagus" tu perasan bagus... May he burn in Hell sebab didunia ni xda keje lain nak mengata orang dan nak menjatuhkan pangkat org. Wei Hanz kita kena namakan dia "Si Plastik Cam Bagus Yg Gila Pangkat"... Kasian dia kan, Moga Allah Beri Pentunjuk & Hidayah buat dia. - Dari Kawan Mu Yang Berpangkat Besar Dari Si Plastik..Wakaka...

    ReplyDelete
  2. Nak kena bagi comment?? huhuhu... aku cuma doakan semoga kau sentiasa mendapat rahmat dan dilimpahkan rezeki oleh-Nya... Mmg benar semua datang dari-Nya tp pilihan masih di tangan kita... Tuhan lebih menyayangi umat2nya yg menyayangi-Nya dan sentiasa mengingati-Nya dengan sepenuh hati..

    Semoga dipermudahkan semua urusan nnt ya... dan doakan juga supaya kami akan lebih baik dari sekarang ni... Amin!

    ReplyDelete