Tuesday, May 12, 2009

Middle East Life

Dubai... dubai dubai... Tanggal 4 Ogos 2008. satu surat tawaran bekerja telah ku terima. Offer agak lumayan so. aku pun terima tanpa pk panjang.(Cable baek punya) Tanpa Interview aku terus dioffer bekerja....oleh DCC Dubai Contracting Company LLC.(best arabian contractor 2008). itu jer la yg nk dibanggakan pun. aku dpt offer letter pun by email jer... mcm x caya pun ada... but disebabkan bos lama i ada sana so apa lg.. aku try kol dia n bgtaw dia aku dapat job dubai. wow... senyum hepy pun ada... hehheh maklum la gaji terlebih sudah... ye haaa dubai tggu aku cabar kau...

Tibanya aku disana, aku disambut oleh ajie.... dia nie rupanya Budak UiTM .... aku kenal sgt la mamat nie.... x sangka plak leh jumpa kat sini... kuikui..... so 1 st day start work... mcm besa la... letih nek flight pun x abis lg.... nk tune time dubai pun amik masa seminggu.... kul 9 aku dh tidow.... sebab kul 5 nk kena bangun.... bayangkan la mcm mana kul 6 pg kluar rumah kul 8.30mlm sape umah balik.... mcm tu la rutin harian aku sewaktu hari bekerja..... dalam seminggu tu... hari jumaat hari paling besh..... sebab jumaat cuti.... n hari jumaat gak lah budak2 malaysian UAE berkumpul kat mirdif... bersukan... besh giler.... dalam sebulan pulak hari paling besh adalah pada cukup bulan.... sebab time gaji.... ye haaa.....



Kalo nk kira besh time gaji nie.... memang besh.... sebab... belum sempat gaji bulan lepas nk habis... dh masuk gaji baru.... kalo citer pasal gaji memang la besh...... apa yg tak besh nyer kat sana.... kerja memang agaks tertekan sket la... boleh la tahan.... cuma aku x ska kat sorang mamt singaporean yg macam bagus.... tp x bagus mana pun mamat tu.... cuma dia tau banyak menda ja.... kerek sial mamat tu... aku ngan nik(member aku qs gak kat sana) nk belasah ja dia.... nasi dia baik la.... ahaks....aku belah sebelum sempat belasah dia.....

Apa yg dibanggakan adalah mendapat kawan2 seperti rakan2 yg berada didubai.... sebab masa aku sampai aku rasa aku sorang2 ja kat sana.... lepas 2-3 minggu barulah aku rapat dengan diorang yg sempoi lg besh...superb la kawan....

Macam2 la kenangan aku kat dubai.... ada yg manis, ada gak yg pahit.... papa pun yg penting Malaysia gak paling besh.... Hargailah Keamanan Di Malaysia.....

No comments:

Post a Comment